VGA N1 Euro-4 30 km MERE FART

Her kan du skrive med andre om alt hvad der har med scootere at gøre.
Skriv her hvis du f.eks. har et brug for hjælp til din scooter.
Brugeravatar
Walter
3. Rang
3. Rang
Indlæg: 27
Tilmeldt: 1. juni 2018 14:10
Scootere: VGA N1 Euro 4 2018 model (30 km)

Re: VGA N1 Euro-4 30 km MERE FART

Ulæst indlæg af Walter » 4. juni 2018 17:39

Så fik jeg monteret bøsningen uden begrænsning, og den ruller nu ca 55 på lige vej 👍😊
Det er ok for mig, så spørgsmålet er om det er nødvendigt at skifte fiberpakningen under studsen ??

Det er jo en NY scooter, så er der noget jeg bør være opmærksom på, nu bøsningen er uden begrænsning ?
Skal jeg evt køre lidt langsommere i starten eller er det underordnet ?

Hørte også at accelerationen kan øges ved at skifte til tungere ruller. Er der noget i det ?

Brugeravatar
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 7149
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Scootere: Kymco Super 8 4T 50 cm³
Geografisk sted: Sjælland
Kontakt:

Re: VGA N1 Euro-4 30 km MERE FART

Ulæst indlæg af scootergrisen » 4. juni 2018 18:45

Nyt køretøj skal nok helst tilkøres: viewtopic.php?f=3&t=1835
Du kan være opmærksom på at det er ulovligt på offentlig vej når den kan køre hurtigere end tilladt, at T. Hansen nok ikke gider lave garanti/reklamationsret på den og at du kører længere på literen og delene holder længere fordi de ikke bliver unødigt slidt og mindre larm og mindre varmeudvikling osv.
Nogen scootere har vist nok lettere ruller som begrænsning men ved ikke om din model har.
Det vil nok give bedre acceleration at fjerne den begrænsning under indsugningsstudsen fordi så kan der komme mere benzin/luft ind.
Men det er en 4 takt motor så hvis du ville havde haft acceleration så skulle du havde en 2 takt motor.
Glæd dig hellere over at du kan kører så langt på literen.
Du kan jo skrive km ned og hvor meget du tanker så kan du gøre andre misundelige.
Speedometeret viser gerne 5-10% for meget så du kan eventuelt lave en mere præcis måling med GPS eller fartmåler der står i vejsiden nogen steder.

Brugeravatar
Walter
3. Rang
3. Rang
Indlæg: 27
Tilmeldt: 1. juni 2018 14:10
Scootere: VGA N1 Euro 4 2018 model (30 km)

Re: VGA N1 Euro-4 30 km MERE FART

Ulæst indlæg af Walter » 13. juni 2018 12:47

Så er der lidt driftsinfo..Ca 50km/l ved blandet kørsel.
Ofte med håndtaget i bund,,og ned af bakke ca 60km/t 😊

Brugeravatar
Klaus_3400
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 2
Tilmeldt: 15. juli 2018 04:22
Scootere: PGO DR. Big
Suzuki Street Magic
Aprilia Rally
Honda SFX
VGA N1

Re: VGA N1 Euro-4 30 km MERE FART

Ulæst indlæg af Klaus_3400 » 17. juli 2018 15:17

Hey Walter er der mulighed for at du kan tag et billede af lambdasonden på udstødningen og dele med os? Thansen produkt ansvarlig påstår nemlig at lambdasonden sidder længere oppe på udstødningen under skjoldet og ikke som vist på deres salgs billede. 🤔

Brugeravatar
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 7149
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Scootere: Kymco Super 8 4T 50 cm³
Geografisk sted: Sjælland
Kontakt:

Re: VGA N1 Euro-4 30 km MERE FART

Ulæst indlæg af scootergrisen » 17. juli 2018 15:30

Der er billeder på viewtopic.php?f=18&t=3165#p23517 hvor hullet til lambdasonden på den ene udstødning sidder helt oppe ved starten af forrøret.

Brugeravatar
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 7149
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Scootere: Kymco Super 8 4T 50 cm³
Geografisk sted: Sjælland
Kontakt:

Re: VGA N1 Euro-4 30 km MERE FART

Ulæst indlæg af scootergrisen » 17. juli 2018 20:08

Tag gerne nogen billede op foran topstykke og hvor udstødningen sidder på topstykket.
VGA N1 og de andre VGA'ere bruger åbenbart ikke samme motor.

Brugeravatar
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 7149
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Scootere: Kymco Super 8 4T 50 cm³
Geografisk sted: Sjælland
Kontakt:

Re: VGA N1 Euro-4 30 km MERE FART

Ulæst indlæg af scootergrisen » 17. juli 2018 22:26

Her er et billede fra brugermanualen til LJ50QT-4B.
LJ1P37QMB_LJ50QT-4B.jpg

Brugeravatar
Dintid
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 2
Tilmeldt: 13. august 2018 19:45
Scootere: VGA N1 Euro-45

Re: VGA N1 Euro-4 30 km MERE FART

Ulæst indlæg af Dintid » 13. august 2018 20:02

Walter skrev:
4. juni 2018 17:39
Så fik jeg monteret bøsningen uden begrænsning, og den ruller nu ca 55 på lige vej 👍😊
Det er ok for mig, så spørgsmålet er om det er nødvendigt at skifte fiberpakningen under studsen ??

Det er jo en NY scooter, så er der noget jeg bør være opmærksom på, nu bøsningen er uden begrænsning ?
Skal jeg evt køre lidt langsommere i starten eller er det underordnet ?

Hørte også at accelerationen kan øges ved at skifte til tungere ruller. Er der noget i det ?
Hej Walter.
Jeg har læst alle indlæg i denne tråd, men det gik ski noget forbi mig, hvad du rent faktisk endte med at gøre. Måske du vil være så flink at lave en post om de ring du foretog dig med billeder? Mine hænder sidder fint, men jeg kender ikke knallert/motor fagudtryk. :roll:

Har du i øvrigt fundet en manual til displayet? Tænker på at ændre farve og et par andre underlige indstillinger jeg ikke ved hvad er.

NB hár lige fået mig en N1 45 den anden dag. Har ikke loge planer om at mode den lige nu, men er rart at kende ens maskine.

Besvar