Nyhed: VGA Freeride (elektrisk)

Her kan du skrive med andre om alt hvad der har med scootere at gøre.
Skriv her hvis du for eksempel har et problem med din scooter og ønsker hjælp.
Brugeravatar
Greenbike
1. Rang
1. Rang
Scootere: PGO elscootere

Re: Nyhed: VGA Freeride (elektrisk)

Ulæst indlæg af Greenbike » 3. januar 2018 12:24

El biler har forskellige batteriløsninger, der fx har elvarme i batterierne, for at håndtere denne udfordring.

Brugeravatar
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Scootere: Kymco Super 8 4T 50 cm³
Geografisk sted: Sjælland
Kontakt:

Ulæst indlæg af scootergrisen » 3. januar 2018 12:47

Ja jeg tænkte præcist på det samme med Norge men jeg så engang en video med nogen som lavede elektriske biler og der snakkede de om at de kunne varme batterierne så de ydede bedre. Så der var åbenbart varmeelementer og isolering omkring batterierne.
Så kunne jeg forstille mig at der er temperatursensorer på hvert batteri og at varmeelementerne får strøm fra opladeren og opladningen først starter når temperaturen er til det.
Har dog ikke set noget med varmeelementer til batterier på elektriske scootere endnu.
Der er temperatursensor på batteriet på Peugeot Scoot'elec. Formoder det er til at afbryde opladningen hvis temperaturen bliver for høj.
Eller hvis batteriet bliver varmt ved strømforbrug så kunne opladeren måske bare bruge strøm fra batteriet så det varmer sig selv indefra. Det kræver så bare at der er strøm på batteriet.

Brugeravatar
René jensen
1. Rang
1. Rang
Scootere: El scooter

Ulæst indlæg af René jensen » 11. januar 2018 20:52

scootergrisen skrev:
30. august 2017 17:05
Der blev tidligere skrevet...
mrproper skrev:
29. juli 2017 19:17
Fandt da lige den begrænser der sidder på , som andre nævner er det bare et hvidt stik der er skilt af ,og som hænger i højre side ved bagskærm
Gætter på dette stik der kan tages fra hinanden for at få højere topfart.
vga_vax_muligbegrensning.jpg
Det er ikke en begrænser.

Besvar